Datové napojení na API dopravců pomocí Balíkuj

Avatar Balíkuj

V tomto článku se dozvíte více o informací o tom, co je to API rozhraní a jak nyní Balíkuj funguje s napojením na dopravce.

 

Co je to API rozhraní

API rozhraní pochází z anglického názvu "Application Programming Interface" a jedná se o vymezení komunikace mezi různými systémy napříč internetem. Každý dopravce má vlastní definici API rozhraní a to znamená, že pokud se budete chtít propojit s daným dopravcem, budete muset naprogramovat vše na míru dle požadavků daného dopravce.

Taková individuální integrace dopravce Vás může stát i desítky tisíc korun, jelikož se jedná o vcelku náročný proces. Pokud se rozhodnete jít vlastní cestou integrace, nemáte ještě vyhráno. Každý dopravce provádí aktualizace systémů, mění některé mnohdy důležité vlastnosti komunikace a Vy na to musíte reagovat. Pokud na to nebudete reagovat, nebude Vám vytváření zásilek a tisk štítků fungovat.

My v Balíkuj řešíme vše výše uvedené za Vás. Řešíme pravidelné aktualizace API rozhraní dopravců, přidáváme nové vlastnosti nebo nové služby, které dopravce nabízí a mnoho dalšího.

 

Výhody integrace Balíkuj s daným dopravcem

Díky Balíkuj eliminujete nutnost cokoliv programovat a řešit technické dotazy s dopravcem. My jsme s podporovanými dopravci v kontaktu, dopravci o nás vědí a prošli jsme integračním procesem, na jehož konci bylo ověření funkčnosti napojení našeho systému na jejich. Díky tomu jsme schopni veškerou technickou administrativu vyřešit za Vás. Neplatíte tak žádné další poplatky externím programátorům, což Vás může stát i desítky tisíc korun.

 

Co potřebuji k tomu, abych mohl využívat API dopravců?

Pro datové napojení na API rozhraní dopravců je potřeba mít s daným dopravcem uzavřenou smlouvu. V praxi to znamená, že si s obchodním zástupcem daného dopravce domluvíte na odesílání zásilek přes jejich společnost. Součásti bude uzavření smlouvy a stanovení ceny, za kterou Vám dopravce bude zásilky zasílat.

Nyní je potřeba dostat data z Vašich objednávek nebo systémů do systémů dopravce. To se děje pomocí komunikace s API rozhraním daného dopravce.

 

Jde to i bez smlouvy s dopravcem?

Ano, existují služby, které přeprodávají svoji množstevní slevu u daného dopravce a díky tomu dokáží snížit cenu za zásilku, než kdybyste s dopravcem měli smlouvu uzavřenou napřímo.

V Balíkuj máme vše nachystáno na to, abychom v budoucnu mohli nabídnout i službu, kdy Vám přeprodáme zásilky za ceny levnější než přes přímo přes dopravce.

Nyní to však neděláme z několika důvodů:

  • Složitá administrativa - věříme, že pouze kvalitní služba nabízí nejen telefonickou, ale i emailovou podporu.

  • Rozvoj dalších služeb - chceme rozvíjet dále službu, programovat nové funkce a nestarat se o reklamace zásilek nebo problémy s doručením.

Mějte také na paměti, že u takové služby je vlastníkem odesílané zásilky zprostředkovatel, který má také jako jediný právo jednat s dopravcem v případě reklamace.

 

Zaujalo Vás něco z výše uvedeného nebo máte jakýkoliv dotaz? Neváhejte nás kontaktovat a rádi Vám se vším pomůžeme!